<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d11781459\x26blogName\x3d%5Babout:blank%5D\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mansoori.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttps://mansoori.blogspot.com/\x26vt\x3d767800024281942413', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Sunday, June 12, 2005

يک گزارش صوتي از تجمع زنان- جلوي دانشگاه تهران

امروز بعد از ظهر تجمع بزرگ زنان برای اعتراض به نقض حقوق زنان در جامعه و قانون اساسی در جلوی دانشگاه تهران برگزار شد.
بنده هم که اصلا تز ندارم و اصلا هم قرار نیست سه ماه دیگر دفاع کنم، بلند شدم و خلاصه خیلی مردانه رفتم آنجا. البته احتمالا اخبار و عکس های آنجا همه چیز را برایتان روشن خواهد کرد. تجمع خيلي شلوغ تر از انچيزي بود که فکر مي کردم.

در ابتدا هم نيروي انتظامي به هيچ وجه اجازه جمع شدن به هيچ کس نمي داد ولي بر اثر اصرار و اراده زنان بالاخره آنها موفق شدند در جلوي در دانشگاه بنشينند و برنامه شان را خيلي خوب جلو ببرند. هر چند برنامه نقص هايي داشت که شايد بعدا در موردشان بيشتر نوشتم. ولي در کل و درقياس با تجمعات مردانه خيلي خوب بود.

به هر صورت من علاوه بر حضور، صداهای این تجمع را هم ضبط کردم و چند قطعه از آن را برایتان می گذارم روی وب.

واقعیت این است که دادن یک پوشش صوتی به مراتب سخت تر است از ارائه یک پوشش تصویری با عکس از همان واقعه. چون برای انتخاب بهترین لحظات و حذف صداهای اضافی در واقه باید دو تا سه برابر کل مدت زمانی که صدا ضبط کرده ای را به مرور و ادیت اختصاص دهی. به همین جهت من هم کم کم تکه هایی که را به نظرم جالب ترند را برایتان می گذارم بالا.
راستی اگر عکسی هم ببینم که منطبق با صداها باشد می گذارم اینجا تا جریان کمی صوتی، تصویری تر شود!

فایل اول»» سیمین بهبهانی یک شعر در خطاب به مردان خواند.(همين عکس پايين، عکس از آرش) صدای خانم بهبهانی در چند جا توسط جمعیت قطع می شود که علتش حمله نیروانتظامی برای جمع اوری مردانی بود که به تجمع آمده بودند و زنان با هو کردن به انها اعتراض میکردند. (حجم 3.27 مگ)
نجمع زنان در اعتراض به نقض حقوق زنان در جامعه و قانون اساسی -جلوی دانشگاه تران


فایل دوم»» قسمتی از شعار های زنان: «ما زنیم، انسانیم، شهروند این دیاریم، اما حقی نداريم!»، « خشونت قانونی ملغی باید گردد، حق زن ایرانی احیا باید گردد»، «یکصدا، متحد، صلح، قانون، آزادی» و ...
آن قسمتی هم که دارند شعار می دهند نیروی انتظامی ولش کن ولش کن، به خاطر این است که این عزیزان دارند مردان را به زور از تجمع جمع آوری می کنند و شوت می کنند داخل خیابان! (حجم 1.87 مگ)

فایل سوم»» بیانیه تجمع(حجم 1.98 مگ)

راستي حجم فايل ها خوب است يا هنوز هم زياد است؟ لطفا اين را برايم بنويسيد.

تکمله: بعد از تجمع يک راهپيمايي آرام هم تا ميدان انقلاب شد که حاضران در آن شعار مي دادند و يک درجه دار بي مزه نيروي انتظامي هم هي پشت بلند گو مي گفت اين ها براي تشويق تيم ملي آمده اند و اي ول به تيم ملي و براي پيروزي تيم ملي کف بزنيد و .... انگار ملت کر و کورند و نمي بينند شعار ها براي چيست. من صداي اين ها را هم تا ابتداي خيابان کارگر دارم. بعدش هم ظاهرا تجمع ادامه داشته که چون من بايد بر مي گشتم نمي دانم به چه سر انجامي کشيده شده.

6 Comments:

At 5:40 AM, Anonymous Anonymous said...

حجم فايل ها خوب است

 
At 11:52 AM, Anonymous Anonymous said...

بی اجازه شما هم اکنون لينک فايل های صوتیتان را برداشتم به بزرگی
خود خواهيد بخشيد نه

 
At 8:56 PM, Anonymous Anonymous said...

با سلام
متاسفانه فايل سوم قابل شنيدن و دانلود كردن نيست. لطفا چك بفرماييد.

 
At 10:20 AM, Anonymous Anonymous said...

سلام. خسته نباشی . واقعا از این همه کار باید گفت دست مریزاد. موفق و پایدار باشی.من یک فایل صوتی را ضبط کردم و همراه با یک اسلاید شو از تظاهرات درسایت مان قراردادم. امیدوارم سربزنی . خیلی ممنون از همه تلاش هایتان . پیروزباشید

 
At 5:41 AM, Anonymous Anonymous said...

توانستم همه را کاملا بشنوم. متشکر از اینکه بخشی از این حرکت اعتراضی زنان را ضبط کردید. جمهوری اسلامی با قوانین ضد انسانی و ضد زنش باید بروید و زنان نشان دادند که درصددند این ننگ بشریت را از سریر قدرت به زیر بکشند. زنده باد جنبش زنان. زنده باد همبستگی زنان

 
At 9:31 AM, Anonymous Anonymous said...

امیر منصوری عزیز سلام
خسته نباشی برای ضبط صدا و ما را که هزاران کیلومتر دورتر از شما هستیم بردید به فضای جلوی دانشگاه و من خودم را در آنجا حس کردم
از تو متشکرم . موفق باشی و سلامت

 

Post a Comment

<< Home